لینوکس‌لرنینگ

لینوس توروالدز اولین نامزد انتشار کرنل لینوکس ۶.۴ را معرفی کرد


دو هفته از انتشار کرنل لینوکس 6.3 و باز شدن پنجره ادغام برای سری کرنل بعدی یعنی لینوکس 6.4 می‌گذرد و حالا لینوس توروالدز نخستین نسخه کاندید (Release Candidate) را برای آزمایش عمومی منتشر کرده است.

پنجره دو هفته‌ای ادغام کرنل لینوکس 6.4 هم‌اکنون بسته شده و اولین نسخه کاندید برای دانلود از درخت گیت لینوس توروالدز یا وب‌سایت kernel.org برای کاربران پیشگام، مهندسان سیستم و کاربران جریان لبه‌ی خون در دسترس است تا با قابلیت‌هایی که در نسخه نهایی انتظار می‌رود ارائه شود، آشنا شوند.

علاوه بر ویژگی‌های جدیدی مانند پشتیبانی از Intel LAM (Liniar Address Masking)، رویدادهای کاربر برای ردیابی یا امکان استفاده از کلیدهای ماشین برای کلیدهای مالک ماشین (MOK) برای ذخیره کلیدهای تأیید شده تنها توسط CA، لینوکس 6.4 با پشتیبانی از سخت‌افزار بیشتری از طریق درایورهای جدید و به‌روزرسانی شده عرضه می‌شود. متأسفانه، قابلیت امنیت سخت‌افزاری مورد انتظار Shadow Stack در این نسخه وجود ندارد.

لینوس توروالدز در پست اعلامیه خود می‌نویسد: «تنها ویژگی‌ای که در این نسخه وجود ندارد، کد x86 shadow stack است. این قسمت احتمالاً کمی بی‌خوابی داشت، به این دلیل که در حالی که من در هر صورت به مسائل x86 نگاه می‌کردم، وارد شد و به همین دلیل به آن نگاه زیادی کردم و اشکالاتی را پیدا کردم که باعث شد از آن‌ها بخواهم که چند تغییر بزرگ در سازماندهی انجام دهند.»

در نتیجه، کرنل لینوکس 6.4 با ویژگی‌های جدیدی همراه خواهد بود و علاوه بر بهبود پشتیبانی از سخت‌افزار، تغییراتی در ساختار نیز به همراه دارد. اگر می‌خواهید با این نسخه آزمایشی کار کنید، می‌توانید آن را از وب‌سایت kernel.org یا درخت گیت لینوس توروالدز دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا