لینوکس‌لرنینگ

اینتل پیشنهاد استفاده از Netlink برای RAS و تلمتری درایورهای گرافیک لینوکس را مطرح کرده است

توسعه‌دهندگان درایورهای گرافیک هسته لینوکس اینتل در حال بررسی استفاده از Netlink برای ارائه قابلیت‌های RAS (قابلیت اطمینان، دسترسی‌پذیری، خدمات‌پذیری) و تلمتری از درایورهای گرافیک هسته به فضای کاربری برای GPU‌های مدرن خود هستند.

Netlink یک روش عمومی برای انتقال داده بین هسته و فرآیندهای فضای کاربری است که از طریق یک رابط بر پایه سوکت امکان‌پذیر است. Netlink در حال حاضر از خدمات متنوعی از مسیریابی/فایروال/IPSec تا اطلاعیه‌های SELinux و رمزنگاری پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد اینتل این است که از Netlink برای ارتباط RAS و تلمتری به جای شمارنده PMU و رابط sysfs که در داخل به کار می‌برند، استفاده کنند. امید این است که سایر درایورهای مدیریت رندر مستقیم (DRM) نیز از این رابط Netlink برای قابلیت‌های RAS/تلمتری استفاده کنند.

استفاده از Netlink برای اشتراک گذاشتن و دریافت به‌صورت خودکار از خطاهای سخت‌افزار جدید موثرتر از نظر عملکرد خواهد بود نسبت به اینکه فضای کاربری به‌طور مداوم از طریق فایل‌های sysfs یا DebugFS برای بررسی شمارنده‌ها به صورت نظمی استفاده کند.
اینتل به عنوان بخشی از کار خود در مورداینتگرال جدید درایور هسته Xe درایور، در حال کار بر روی پشتیبانی Netlink RAS/تلمتری است. درخواست نظرات در مورد این قابلیت جدید از

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا